Kwestia przewozu grupy osób

tokarach.Autobusy z napędem hybrydowymNapędy inne niż te na paliwo staja się coraz szerzej stosowane, do tego stopnia, że już w autobusach i autokarach montuje się napędy hybrydowe. Póki co jeden Polski producent wypuszcza takie w

Kwestia przewozu grupy osób Transport regionalny np. to dobry sposób podróżowania ze zorganizowanymi grupami. Szkolne wycieczki, sparingi drużyny w innym mieście lub praktycznie każda inna potrzeba podróży. O autokarach.

Autobusy z napędem hybrydowym

Napędy inne niż te na paliwo staja się coraz szerzej stosowane, do tego stopnia, że już w autobusach i autokarach montuje się napędy hybrydowe. Póki co jeden Polski producent wypuszcza takie właśnie autobusy, jednak niestety nie jeżdżą one u nas, a głównie w Niemczech. Jednak możliwe, ze wkrótce i u nas autobusy miejskie będą napędzane takim napędem.

Niektórzy prywatni przewoźnicy już zrobili inwestycje w takie pojazdy hybrydowe i można je wynająć na wycieczkę, czy nawet przejazd zagraniczny. Niestety jednak kilka lat przyjdzie nam poczekać zanim stanie się to standardowym napędem montowanym w pojazdach dalekobieżnych takich jak autokar.


Wycieczki za granicę

Polscy przewoźnicy oferują wycieczki nie tylko krajowe, niektórzy z nich posiadają licencję na wyjazdy zagraniczne. Niestety licencja jest wymagana przez Unię Europejską i prawo Polskie, wiec przewoźnicy bez takiej licencji nie mają prawa prowadzić działalności transportu zbiorowego zagranicznego.

Jednymi z częstszych tras jest np. Belgia, Praga czy tez Wiedeń. Ceny takich wyjazdów są oczywiście droższe niż te wyjazdy w granicach naszego kraju, jednak czasami jest to dużo korzystniejsza opcja niż powiedzmy lot samolotem na wskazane miejsce.


Kolejny pas, tylko dla autokarów

Kiedyś, dawno temu, któryś z Polskich urzędników wpadł na pomysł, aby autobusy miały swój pas na drogach. I ten pomysł niestety nie wchodzi jeszcze w życie, ale wyobraźmy sobie o ile przyjemniejsza byłaby podróż, gdyby faktycznie takie pasy istniały?

Wszyscy byliby bardziej zadowoleni, ponieważ jak wiadomo autobus pełen ludzi nie może przyspieszyć tak jak osobówka, oraz nigdy nie osiągnie takiej prędkości na autostradzie jak nowoczesny sedan. Takie rozwiązanie znacznie ułatwiłoby przepływ ruchu, oczywiście trzeba byłoby zrobić jeszcze jedną ważną rzecz. Mianowicie pas dla TIR'ów, ale to już pomysł do przeanalizowania na następna okazję.