Polacy pracują za granicą

ytanii, gdzie najbardziej rozpoznawalnym modelem jest londyński Routemaster. Autobusy piętrowe stanowią znaczną część taboru również w Hongkongu i Singapurze, a na kontynencie europejskim - w Berlinie oraz w Dublinie, gdzie przewo

Dodane: 19-11-2016 07:41
Polacy pracują za granicą

Autobus piętrowy

Autobus piętrowy ? autobus z dwoma poziomami (piętrami), mieszczący od 60 do 80 pasażerów.

W komunikacji miejskiej wykorzystywany głównie w Wielkiej Brytanii, gdzie najbardziej rozpoznawalnym modelem jest londyński Routemaster. Autobusy piętrowe stanowią znaczną część taboru również w Hongkongu i Singapurze, a na kontynencie europejskim - w Berlinie oraz w Dublinie, gdzie przewoźnik Dublin Bus posiada 916 autobusów piętrowych1.

Istnieją modele autobusów bez dachu, które wykorzystywane są do obwożenia turystów po większych miastach (np. Londyn, Edynburg, Dublin, Kraków).

Inne wersje autobusów piętrowych znajdują również zastosowanie w komunikacji międzynarodowej.


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus_pi%C4%99trowy


Wynajem usług transportowych

Organizacja transportu może wydawać się dość skomplikowana, zwłaszcza wtedy, kiedy planujemy wybrać się w daleką podróż. Oczywiście, przy niewielkiej ilości osób najbardziej opłacalne są na przykład przeloty samolotem, jednak przy większej grupie zupełnie nie zdaje to egzaminu. Warto wybrać wtedy transport busem, gdyż firmy oferujące usługi transportowe są bardzo elastyczne w tym zakresie i mogą zawieźć nas nawet w bardzo odległe rejony. Przejazdy busami są często także o wiele tańsze niż wybór każdej innej formy transportu, dlatego też coraz więcej osób decyduje się na wynajęcie busów, które w dzisiejszych czasach jest prostsze niż kiedykolwiek wcześniej ? możemy dokonać zamówienia usług transportowych wykonując dosłownie jeden telefon czy komunikując się za pomocą Internetu.


Historia konstrukcji autobusu

Poprzednikami autobusów w drogowym transporcie pasażerskim były dyliżanse i omnibusy ciągnięte przez konie. W niektórych krajach (Wielka Brytania i Francja) już w XIX wieku rozpowszechniły się także omnibusy o napędzie parowym, jednak konieczność wożenia dużych masowo i objętościowo zapasów wody oraz paliwa nie sprzyjały rozwojowi konstrukcji tych pojazdów. W Anglii w 1865 rozwój parowych omnibusów zablokowała tzw. ustawa o czerwonej fladze (Red Flag Act), praktycznie zakazująca ich używania.

Wynalezienie silnika spalinowego pod koniec XIX wieku umożliwiło powstanie omnibusów spalinowych ? czyli autobusów (auto ? sam, bus ? końcówka łacińskiego przypadku ze słowa omnibus = dla wszystkich, dosłownie ? wszystkim). Pierwsze konstrukcje (pierwotna nazwa Automobil-Omnibus, następnie Auto-Omnibus) powstały w firmie Benz na początku jej istnienia i w 1895 roku podjęły komunikację w Niemczech. Pierwsze autobusy powstawały przez zabudowę kabiny pasażerskiej na podwoziu samochodu ciężarowego i były napędzane silnikami o zapłonie iskrowym. Trzecia ? po fabrykach Daimlera i Benza ? niemiecka fabryka pojazdów silnikowych, Stoewer w Szczecinie była pierwszą fabryką autobusów4 sensu stricto. Produkcję rozpoczęto tam w latach 1899?1900. Wykonywano wtedy m.in. podwozia na eksport, karosowane w miejscu dostarczenia.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus#Historia_konstrukcji