Definicja statystyki w Wikipedii
Statystyka (niem. Statistik, ?badanie faktów i osób publicznych?, z łac. now. statisticus, ?polityczny, dot. polityki?, od status, ?państwo, stan?) ? nauka, której przedmiotem zainteresowania są metody pozyskiwania i prezentacji, a przede wszystkim analizy danych opisujących zjawiska, w tym masowe.
Duża część nauki zajmuje się obserwacją otaczającego nas świata lub też posługuje się eksperymentem dla potwierdzenia swoich teorii. Takie badanie przebiega zazwyczaj według schematu: zebranie dużej ilości danych, ich analiza i interpretacja. Badaczowi potrzebny jest wtedy zestaw narzędzi ? sprawdzonych metod, które umożliwią mu operowanie na dużych zbiorach danych. Tworzeniem i rozwijaniem takich użytecznych narzędzi zajmuje się właśnie statystyka.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Statystyka
Statystyka w farmacji ? oferta badań
Jakie usługi oferują firmy zajmujące się badaniami statystycznymi dla farmaceutyki? Są to przede wszystkim różnego rodzaju analizy. W zależności od potrzeb klienta firma oferująca usługi w tym zakresie może oczywiście trochę się dostosować. Możemy jednak wyróżnić najważniejsze badania statystyczne dla farmaceutyki, które są najchętniej wybierane przez klientów. Należą do nich przede wszystkim analizy dotyczące badań klinicznych czy edukacyjnych.
Bardzo często analizie poddawane są także działania marketingowe podejmowane przez firmę a także inne analizy danych. Takie działania mogą pomóc przede wszystkim w optymalizacji przedsięwzięć podejmowanych przez firmę farmaceutyczną.
Konieczność przeprowadzania badań statystycznych w farmacji
Jak wiadomo, farmacja to bardzo prężnie rozwijająca się nauka. Każdego roku na rynku pojawiają się zupełnie nowe produkty, które albo cechują się coraz to lepszymi właściwościami, albo są coraz skuteczniejsze, albo też mają pomóc w leczeniu zupełnie niewyleczalnych dotąd chorób. Jednak farmacja to także ciągłe poszukiwanie nowych rozwiązań.
Aby tworzyć coraz lepsze produkty lecznicze konieczne jest jednak korzystanie ze sprawdzonych sposobów co do określania potrzeb rynku. Tak zwane badania statystyczne dla farmaceutyki to doskonała okazja do określenia, jakie produkty lecznicze na rynku są konieczne. Oczywiście, w wielu przypadkach takie badania mogą także pomóc w analizie dotychczasowej skuteczności badań.